This is Delphi, A free premium blogger theme for you.

Rabu, 18 Mei 2011

Para pakar dengan kecenderungan humanistik akan berkata :
"Usaha manusia dinilai dari proses yang ia jalani, bukan dari hasil"

Satu demi satu proses kehidupan telah aku jalani...
Ada beberapa proses yang telah sampai diakhir,,sehingga menunjukkan sebuah hasil..
Tapi masih banyak proses yang kini tengah aku jalani dan masih harus terus aku jalani..
Mungkin aku terdengar sedikit merasa terpaksa dalam menjalani proses ini...

Sesungguhnya tidak...
Aku hanya merasa ada keletihan yang kini tengah menggelayuti diriku..
Ada jenuh yang menjerat semangatku...

Aku mencintai hidupku, Tuhan
Tak berani sesekali aku menyesali kehidupan yang telah Kau anugerahkan kepadaku...
Tapi Rabb,,masih bolehkah hamba menangis,,menumpahkan rasa letih ini dipangkuannMu?
Mencurahkan segala resah dalam diri hamba.. Mencurahkan segala keluh kesah yang membelenggu jiwa..

Rabb,,sesungguhnya aku adalah mahluk yang lemah..
Hamba mohon pinjamkanlah kekuatan Engkau kepada hamba.
Agar hamba dapat menjalani ini semua

Rabb,,,pemilik hati...
Jagalah hati dan keimanan hamba..
Hingga hamba dapat menjalani semua proses ini
Amiiinnn

0 komentar:

Pengikut

Mengenai Saya

Foto saya
Me just me,,,on my way to actualize my self...